A legtöbb ember számára a repülőjegy ára a legnagyobb visszatartó tényező egy kontinenseken átívelő utazás lehetőségének mérlegelésekor. Sokan el sem jutnak a tervezésig, mondván a repülőjegy úgyis drága. És valóban, egy ázsiai vagy akár amerikai utazás legnagyobb költsége a repülőjegy, a kontinenseken átívelő repülőutakért valóban a zsebünkbe kell nyúlnunk. Viszont sokan irreális összegekre gondolnak, ha egy hosszú repülőút felmerül, a nélkül, hogy tisztában lennének a reális árakkal. Manapság már eljuthatunk Ázsiába akár egy horvátországi nyaralás árán is. Az alábbiakban lépésről lépésre bemutatom, hogyan találhatunk ehhez megfelelő repülőjegyet.

dsc_0114.JPG

Emlékszem, gyerekként csak álmodoztam egy repülőútról, s az akkori repülőjegy árak miatt a repülés sokáig csupán álom is maradt. Gyerekként is volt szerencsém eljutni erre-arra, viszont a drága repülőjegyek miatt a busz volt az egyetlen reális opció, ami szóba jöhetett. Azóta viszont nagyot változott a világ. Manapság, a fapados légitársaságoknak köszönhetően, évente átlagban 10-szer repülök, hiszen sokszor olcsóbb repülni, mint busszal órákat/napokat zötykölődni.

A fapados légitársaságok ugyanakkor egyelőre kevés kontinenseken átívelő járatot működtetnek, így egy hosszú út esetén valószínűleg a „hagyományos” légitársaságokat kell igénybe vennünk, amik valóban nem az olcsó repülésről híresek. Viszont nem is feltétlenül nagyon drágák: az én környezetemben például voltak, akik többszázezer forintos repülőjegyre asszociáltak, mikor megtudták, hogy Kínában élek; pedig ritkán fizetek többet 160 ezer forintnál. Ráadásul, a kínai piac európai piachoz viszonyított mérete miatt a repülőjegyek Kínából Európába drágábbak, mint ugyanaz az útvonal Európából Kínába. Vannak persze olyan részei a világnak, ahová hagyományosan drága az utazás, ilyen például az Ausztrália és az amerikai kontinens között található Óceánia, ahol a drága repülőjegyeket szinte lehetetlen megkerülni, ebbe a térségbe komoly szerencse kell, hogy olcsó repülőjeggyel fussunk össze.

Tipp: Játssz és nyerj repjegyet Amerikába! (x) 

     Manapság, otthonról nem ritka a 100 ezer forint körüli repülőjegy például Ázsiába. Hogy perspektívába helyezzem a dolgokat, ez körülbelül 100 doboz cigaretta ára, amit sokan elszívnak egy évben. Valamint ennyi pénzt könnyen elköltünk akár egy horvátországi nyaralás alkalmával is, ha belegondolunk az üzemanyag árára és az autópálya költségeire, a szállás- és étterem árakról nem is beszélve, ami Ázsiában legendásan olcsó tud lenni, így ezeken könnyen egyensúlyba tudjuk hozni a repülőjegy költségét.

A minap találtam például ezt a kihagyhatatlan ajánlatot:

untitled.png

Íme egy példa olcsó repülőjegyre. Forrás: utazomajom.hu Facebook oldala.

     Az ilyen akcióhoz viszont sokszor szerencse kell, hiszen általában az ár gyorsan változik, így könnyen lemaradhatunk róla. Főleg, ha még nem tudjuk utazásunk időpontját, vagy nem vagyunk biztosak abban, hogy adott időszakban tudunk-e utazni vagy sem. A kulcs tehát az olcsó repülőjegyhez a flexibilitás. Ha most például tudjuk, hogy jövőre majd nyáron tudunk kivenni 2 hét szabadságot, de az mindegy, hogy júliusban vagy augusztusban, akkor sokkal jobbak az esélyeink, mintha biztosan csak augusztus elején érnénk rá. Az alábbiakban 5 lépésben mutatom be a repülőjegy-keresés folyamatát, amit betartva maximalizálni tudjuk az esélyeinket arra, hogy valóban a legjobb árú repülőjegyet találjuk meg.

1. Lépés: Döntsük el, hová szeretnénk utazni. 

     Ez sokszor nem is olyan egyszerű, hiszen rengeteg gyönyörű hely van szerte a világban. Én nagyon tudom ajánlani Délkelet-Ázsiát, ebben a bejegyzésben is Ázsiát használom példaként, két okból: egyrészt Ázsiával kapcsolatban vagyok a leginkább képben a repülőjegyek és utazás tekintetében, másrészt biztos vagyok benne, hogy Ázsiánál nincs változatosabb kontinens, így mindenki meg tudja találni azt az úti célt, amit mindenképpen látni szeretne. A jó hír viszont, hogy gyakorlatilag mindegy, hogy hová utaznánk szívesen, jó esély van rá, hogy nem az általunk preferált országba lesz a legolcsóbb a repülőjegy, viszont az általunk kiválasztott országba is el tudunk jutni olcsón. 

     Például, ha a Fülöp-szigetekre esne a választásunk, ahol többek között ilyen és ilyen csodás helyekre is eljuthatunk, akkor nem biztos, hogy az ország fővárosába, Manilába lesz a legolcsóbb repülni. Javulnak az esélyeink, ha a közvetlen repülőjegyen túl a környező, nagyobb repülőterek vonatkozásában is keresünk. Hagyományosan Hongkong, Bangkok, Kuala Lumpur és Szingapúr a legnagyobb „átszálló” repülőterek a régióban, 5 repülőtér vonatkozásában pedig nagyobb eséllyel találunk olcsó repülőjegyet, mint csak Manilába keresve. Ázsián belül pedig, a számtalan fapados légitársaságnak köszönhetően az utazás olcsó, így sokat spórolhatunk, ha a legolcsóbb repülőjeggyel érkezünk Ázsiába, ahonnan fapados légitársasággal repülünk tovább abba az országba, amelyiket kinéztünk magunknak.

     Fontos észben tartani, hogy ha két külön repülőjeggyel utazunk (példának okáért az egyik Budapest – Hongkong, ahonnan külön jegyen fapadossal repülünk tovább Manilába), akkor a légitársaság helyett minket terhel a felelősség, hogy a Hongkong-Manila járatot ne késsük le. Éppen ezért, érdemes több órás átszállási idővel kalkulálni két járat között, már csak azért is, mert az ilyen hatalmas repülőtereken már a kapu megtalálása is időigényes, a csomagfelvételről nem is beszélve.

2. lépés: Döntsük el, hogy mikor tudunk utazni, s függetlenül attól, hogy 2 hetünk van-e az egész utazásra vagy 4, az indulás dátumára egy lehetőleg legalább egy hónapos időintervallummal kalkuláljunk. Minél tágabb ez az időintervallum, annál jobbak az esélyeink.

     Szinte kivétel nélkül az összes repülőjegy-kereső honlapon van olyan funkció, amivel egy egész hónapra lebontva látjuk az árakat. A repülőjegyek ára ugyanis gyakran változik, akár egyik-napról a másikra is. Általánosan véve igaz, hogy amikor sokan utaznak (pl. ünnepek idején, hétvégi időpontokon, stb.), akkor ezt a tendenciát a légitársaságok is igyekeznek kihasználni és magasabb árú jegyekkel operálnak. Sőt, napi bontásban is találhatunk különböző árú jegyeket ugyanarra az útvonalra. Például a légitársaságok által, a repülőjegy árába kalkulált repülőtéri bérleti díj is olcsóbb a késő éjjeli, vagy a kora hajnali órákban, mint csúcsidőben. Ezért van az, hogy a kényelmetlen időpontban induló járatok jegyei olcsóbbak a délutáni járatokénál.

untitled2.png

A legtöbb kereső oldalon egész hónapra is kereshetünk. Sőt, a „legolcsóbb hónap” opcióra kattintva az egész év legolcsóbb hónapján belüli jegyeket találja meg az oldal.

3. lépés: Minél több kereső oldalon futtassuk le a keresést, ugyanis az eredmények különbözőek lehetnek.

     Nem biztos ugyanis, hogy egy találomra kiválasztott kereső oldal a valóban legolcsóbb repülőjegyet találja meg. Például némely kereső fapados járatokra egész egyszerűen nem is keres.

A népszerűbb kereső oldalak:

https://matrix.itasoftware.com/

www.momondo.com

www.skyscanner.net

www.google.com/flights/

www.pelikan.hu (magyar)

     Első körben én mindig a https://matrix.itasoftware.com/ oldalon kezdem a keresést, itt ugyanis akár komplex, több repülőteret érintő keresést is lehet futtatni. Vásárolni ezen az oldalon viszont nem lehet, ez az oldal „csupán” megmutatja, hogy adott viszonylatban melyik légitársaság melyik járata kínálja a legolcsóbb jegyet, amit akár a légitársaság honlapján is meg kell, hogy tudjunk találni. Az itt talált legolcsóbb jegyet tehát érdemes leellenőrizni a légitársaság honlapján (ha valamiért mi magunk nem találjuk, akkor akár utazási irodához is fordulhatunk, mert amit a fenti kereső megtalál, az a rendszerben létezik, csak nem biztos, hogy a légitársaság honlapja nekünk megjeleníti!). A légitársaság honlapján túl a többi keresőben is futtassuk le a keresést!

     Az árak azért is különbözőek, mert ezek az oldalak jutalékot kapnak a légitársaságtól az értékesítésért, melynek összege keresőnként különböző. Érdemes észben tartani, hogy egyik kereső sem tökéletes, a legjobb eredményhez ezek kombinációja ajánlott. Nincs olyan kereső ugyanis, ahol különböző járatokra keresve folyamatosan a legolcsóbb jegyet találnánk meg.

untitled3.png

A momondo.com-on keresve 114.521 forint a hongkongi retúrjegy május 19 és június 2 viszonylatában.

untitled4_1.png

Ugyanez a jegy több, mint 4 ezer forinttal drágább a skyscanner.com oldalán.

untitled5.png

Ugyanúgy Hongkongra keresve július közepétől már felmennek az árak.

TIPP: Inkognitó vagy privát módban végezzük a keresést!

A böngészőben használt cookie-k miatt, ha egy adott útvonalra többször keresünk, akkor bizony az árak növekedését tapasztalhatjuk a korábbi eredményekhez képest. Az oldal ezzel a „beijesztéssel” próbál minket rávenni arra, hogy foglaljuk le a jegyet, mielőtt az tovább növekedne.

4. lépés: Vásárlás

     Mindezek után, egyetlen dolgunk maradt, a vásárlás. Itt szeretném megjegyezni, hogy tapasztalatom alapján akcióra csak akkor érdemes várni, hogyha legalább fél év van az utazás kezdetéig. Akció ugyanis vagy lesz az adott útvonalon, vagy nem. A legtöbb esetben (ha például a nyári főszezonban utazunk) jó eséllyel nem lesz komoly áresés.

Ha viszont flexibilisek vagyunk és sok időnk van még az utazásig, akkor csak akkor vásároljuk meg a jegyet, ha annak árával elégedettek vagyunk. Érdemes bizonyos időközönként lefuttatni a keresést, hiszen mint fentebb írtam, az árak változhatnak, akár egyik napról a másikra. Ha az ár megfelelő, akkor viszont vegyük meg, felesleges azon őrlődni, hogy a későbbiekben esetleg még olcsóbb is lehet ugyanaz a jegy. Hiszen ugyanúgy akár drágább is lehet.

Néha előbukkan egy-két hihetetlenül olcsó repülőjegy, ezt a szakzsargon „error fare”-nek, vagyis hibás árnak nevezi. Ezeket gyorsan javítani is szokták a rendszerben, így egy ilyen repülőjegyre alapozni nem lehet, szerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy rátaláljunk.

Ami a vásárlást illeti, van egy trükk, amit érdemes lehet kipróbálni. Fizetés előtt nézzük meg, hogy az adott ár változik-e, ha más valutában fizetünk. A különbség általában csupán néhány ezer forint, már ha van különbség, de ezzel is spórolhatunk a repülőjegyen. Veszíteni nem veszítünk vele.

5. lépés: A fapados jegy beszerzése

Ha példánknál maradva a Fülöp-szigetek az elsődleges úti célunk és nem pedig Hongkong, akkor még a Hongkong – Fülöp-szigetek (Manila, Cebu, stb.) viszonylatra is rá kell keresnünk. A legolcsóbban akkor jövünk ki, ha az úti célunknak megfelelő ország fapados légitársaságánál kezdjük a keresést. A Fülöp-szigetek esetében ez a Cebupacific nevű légitársaság, ami a nagy jegynek megfelelő dátumokra keresve (elegendő átszállási idővel kalkulálva) 24 ezer forintért kínál retúrjegyet Hongkongból Manilába.

untitled6_1.png

627 hongkongi dollár mai árfolyamon mintegy 24 ezer forint.

     Általánosságban elmondható, hogy a fapados légitársaságok gyakran akcióznak és alacsony árakon működnek, így ezeket a jegyeket általában ráérünk később is, egy akciót kivárva megvenni (ha flexibilisek vagyunk, persze).

Az Ázsiában népszerű légitársaságok:

www.airasia.com (malajziai bázissal)

www.cebupacificair.com (fülöp-szigeteki bázissal)

www.tigerair.com (szingapúri bázissal)

www.jetstar.com (ez egy csoport, több bázissal)

www.vietjetair.com (vietnami bázissal)

Konklúzió:

     Látható, hogy ma kifizetve 139.500 forintból megjárhatjuk a Fülöp-szigeteket, Hongkongon keresztül. (Így akár Hongkongban is eltölthetünk néhány napot, megéri!) Arról nem is beszélve, hogy egy másik napon, akár másik időpontra rákeresve ennél olcsóbb árakat is találhatunk. Ha viszont csupán Budapest – Manila viszonylatban keresünk jegyet, akkor a legolcsóbb verzió 164.164 forint.

untitled7.png

     Innentől már tényleg nincs más hátra, mint az utazás! A továbbiakban is folyamatosan beszámolok majd csodálatos helyekről, hogy mindenki kedvet kapjon az utazáshoz, ami a mai világban elérhetőbb, mint gondolnánk!

Egyben ezzel a bejegyzéssel szeretnék boldog karácsonyt kívánni minden kedves olvasómnak, és kívánom, hogy jövőre minél többen jussanak el az általuk áhított helyre! Úgy gondolom, a fenti lépéseket betartva mindenki megteheti az első lépést egy olcsó, mégis hatalmas élményt nyújtó utazás felé!

Ajánló: Irány Amerika fapadossal!

28 Comments

  1. balage28 2016.12.26. at 18:46

    Turista vagy, nem utazó…

    Tehát ha jól értem, 20ezer forintért belerakunk a rendszerbe egy erős kockázati tényezőt a fapados jegy formájában (késik, törlik, stb.), hogyha ha ezt a kockázatot csökkenteni akarjuk, akkor jönnek a kötelező éjszakák Hongkongban, ami tudvalevőleg az olcsó szállások mekkája…
    A másik ilyen problémás pont az átszállós, fapados jegyekkel a csomag kérdés. Értem én, hogy igazi utazó kézipogyóval járja a világot, de ha már visz magával egy fényképezőgépet, esetleg a komolyabb fajtából, az jópár kiló, egy laptop töltővel is 2-3 kg.

    Értem én, hogy lehet minden este pólót mosni…

    Válasz
  2. stikasz_1 2016.12.26. at 19:24

    @balage28: Hát igen, én is csodálom az ilyen kedvező ajánlatokban a “csak beiktatunk 1-2 éjszakát Hongkongban, Kuala Lumpurban, Dubajban, stb” módszerrel spórolókat. Természetesen láthat az ember érdekeset, lehet jó egy plusz éjszaka valahol, de összességében nem biztos, hogy sokkal olcsóbb lesz az utazás. Olyan pedig egy barátommal esett meg, hogy a hosszúra hagyott átszállási idő ellenére lekéste a Kuala Lumpur- Budapest járatot. Azt hiszem, fájt az újabb jegy beszerzése. Gyorsan elszállt a pár ezres spórolás.

    Válasz
  3. firg_firg 2016.12.26. at 19:46

    Vannak persze jo ajanlatok, de ami gyanusan jonak tunik ott erdemes atnezni a kisbetus reszt is. Az olcso nem veletlenul olcso. Az elet mas teuleten is.

    Válasz
  4. Tajgetoszvagybazmeg 2016.12.26. at 20:16

    Egyetemistáknak lehet jó alternatíva, de nem javasolnám senkinek, hogy hosszú távra rendezkedjen be erre. Még mindig jobban bízom a legacy cégekben, ha karbantartásról, pilótaképzésről, munkaidőről és a keró mennyiségéről van szó.

    Válasz
  5. Liping 2016.12.26. at 20:26

    Hongkongban éjszakázni tényleg ne, akkor már inkább a közvetlen járat. Anyagilag is jobb. 🙂

    Válasz
  6. sebi77 2016.12.26. at 20:42

    Én ezt a keresőt szoktam használni:
    http://www.azair.eu/

    Minden beállítható, pl. átszállások száma és köztük eltelt max napok száma is. Manilába talált 400USD körül, nem tudom hogy manuálisan találnék-e jobbat. Ami tetszik még hogy beállítható célpontnak hogy “Take me anywhere”, vagyis bárhová csak el innen. Európán belüli fapados kereséshez még nem láttam jobbat.

    Válasz
  7. sebi77 2016.12.26. at 20:47

    Hongkongban is van olcsón normális szállás, nem értem mit problémáztok rajta. Vietnámba menet töltöttem ott 2-3 napot, nagy kár lett volna kihagyni.

    Válasz
  8. -Misu- 2016.12.26. at 20:53

    Még tudom ajánlani a Kayak keresőt (http://www.kayak.com/flights) és a Secret Flying oldalt, ahol az akciós ajánlatokat gyűjtik össze, nem ritkán budapesti vagy közép-(kelet)-európai indulással.

    Válasz
  9. vwxyz 2016.12.26. at 21:59

    @Tajgetoszvagybazmeg: Bízhatsz benne, de jobb lenne, ha inkább utánaolvasnál, mielőtt butaságokat írsz 🙁

    Válasz
  10. vorosborisz 2016.12.27. at 00:25

    @balage28: A posztba beleírt keresés csak egy példa, nem biztos, hogy mindenkinek úgy jön ki a lépés, hogy Hongkongban kell éjszakázni. (De egyébként ott is van olcsó szállás.) A lényeg, hogy az esetek többségében, összességében olcsóbban ki tudunk jönni, ha nem közvetletnül repülünk. Tény, hogy a közvetlen járatra is lehet találni olcsó jegyeket, de sokaknak szerintem számít 20-30 ezer forintos spórolás. Ebből el lehet lenni kb. 3-4 napot szinte bármelyik dk-ázsiai országban. Másik, hogy ha a nagy gép reggel vagy délelőtt érkezik, ugyanarra a napra délutánra intézni a fapados járatot szerintem semmi kockázattal nem jár, mint írtam, több órás átszállási idővel kell kalkulálni. Az általam említett légitársaságok, pl Air Asia megbízható, bár késések előfordulhatnak, ezt bele kell kalkulálni. A bejegyzésben lévő keresésre úgy volt olcsó a jegy, hogy ha 1 napot beiktatunk Hongkongban, de ha valaki pl nem Manilába repülne, hanem mondjuk Kalibo, Cebu, stb. akkor nem kell azt az egy napot sem kivárni.

    Válasz
  11. vorosborisz 2016.12.27. at 00:29

    @balage28: A másik, hogy sem Air Asia-nál, sem Cebupacific-nél nem szólnak a külön a gépre felvitt fényképezőgépért és laptoptáskáért. Sosem veszek poggyászt, és a hátizsákon túl mindig van nálam a kamera táskája (kicsi) és néha van nálam laptop táska is, egyszer sem szóltak még érte.

    Válasz
  12. vorosborisz 2016.12.27. at 00:32

    @vorosborisz: *mindig nálam van a kamera táskája

    Válasz
  13. ComLo 2016.12.27. at 04:47

    A sok elég véleményes repjegykeresős cikkhez képest ez végre tényleg látszik hogy rendesen körüljárta a témát. De ahogy elöttem írták a konklúzió nem stimmel nálam sem. Azért a pár tizezer forintért, amit ezen megnyersz, vállalhatatlanul sok szívás van. Pl én elég sokat repülök Cebu-val, és az 1 órás késés ott nagyon alap, de volt már 6-8 órás késés is. Vagy említhetném, hogy legacy-n SOKKAL elnézőbbek a súly és méret gondok miatt, ha pl a kézipoggyászodat Budapesten felengedték az Emirates-re, simán lehet, hogy a Cebu-nál vagy az Air Asia-n nem fogják. Ha sokat osztasz szorzol, az egész repjegyben a nyereség annyira kicsi lesz, hogy szerintem nem éri meg. És a mérleg másik végén pedig hagyományosan az van (legaábbis az Ázsiai útnál), hogy egy 5 csillagos öböl menti társasággal utazol a végpontig, ami jellemzően megér ennyi pluszt.

    És még annyit ha már DK Ázsia, érdemes megemlíteni az Indonéz Lion Air-t is, annak minden leányvállalatával (thai Lion Air, Maliondo Air, Batik Air stb stb).

    Válasz
  14. vorosborisz 2016.12.27. at 08:32

    Annyit még hozzátennék, hogy ha megszakítjuk a repülést (akár csak egy napra is), akkor az ott (a példámnál maradva Hongkongban) eltöltött egy nap költségét szerintem nem fair a repülés költségével összevonni, inkább az utazás összköltségébe kéne beleszámolni. Ha egy nappal korábban érünk a Fülöp-szigetekre, az ottani első nap is költünk majd, és azt már ugye nem a repülőjegybe számítjuk. Ez alól természetesen kivétel, ha úgy jön ki a lépés, hogy mondjuk 8-10 óra az átszállási idő, aminél ugye nincs elegendő időnk a várost megjárni, ezért kénytelenek vagyunk a reptéren maradni és ott enni-inni, stb. Ennek költsége vehető a repülőjeggyel egy kalap alá. De ilyen átszállási idővel én sem szeretek utazni, és szerintem nem sokan választanának ilyet.
    De egyébként én is egyetértek a fentiekkel, van néhány dolog, amit érdemes mérlegelni, ilyen például a poggyász. Nekem amúgy nem volt még gondom sem az Air Asia-val, sem a Cebu-val (sem a többi említett légitársasággal), az 50 literes hátizsákot, gyakran laptop táskával még mindig mindenhová felengedték. Ha valaki bőrönddel utazna, az persze más.

    Válasz
  15. ComLo 2016.12.27. at 13:06

    @vorosborisz: No offense, de erről nekem az jut eszembe mikor valaki a homáron reklomált hogy végigutazta európát egy túlméretes hátizsákkal Wizzair-en, és egyszer lemérték és megbüntették.

    Eddig mázlid volt. Mind a két térsaságnál (elvileg) korlátozva van a kéipoggyász mérete és száma. Félreértés ne essék, én is csináltam amit te, de legyünk tisztában: elvileg ez már nem fér bele. És Air Asia-n (Jakartában és KL-ben), valamint Cebu-n (Manilában) is találkoztam már olyan ellenörzéssel, hogy tedd be a csomagod a kalitkába, illetve mérjük le a súllyát.

    Válasz
  16. vorosborisz 2016.12.27. at 13:33

    @ComLo: Hát, méret ügyileg amúgy nincs baj vele, volt már, hogy velem is berakatták a kalitkába és belement, a súlyba néha bele szoktak kötni, bár sosem több plusz 2 kilónál, ekkor, ha problémáznak, ki szoktam belőle venni ezt-azt (pl extra ruhát, amit a derekamra kötök, stb), majd miután megvan a beszállókártya, visszateszem a hátizsákba, ez eddig még mindig működött. Bár lehet, hogy csak szerencsés vagyok, de nekem még kis reptereken sem volt ezzel problémám.

    Válasz
  17. vizsla_barat 2016.12.27. at 15:20

    Atszallasnal miért kellene a csomaggal törődni? Meg ha légitársaságot valtasz is a csomagot az utolsó állomásig szokás feladni.

    Válasz
  18. vorosborisz 2016.12.27. at 15:33

    @vizsla_barat: Ha két külön foglaláson (ergo két külön jegyen) utazol, akkor a kettőt nem tudják összevonni! Budapesten csak addig tudják a csomagodat feladni, ameddig a Budapestről szóló jegyed szól, jelen esetben Hongkongig. (Mivel nincs Hongkongba közvetlen járat Budapestről, a Hongkong előtti átszálláskor valóban nem kell törődni a csomagokkal, de Hongkongban azokat már fel kell venni!)

    Válasz
  19. cardiobascuralis 2 2016.12.27. at 22:16

    A cikk alapján hülye vagy, öcsém, nem turista.

    Ráadásul elfeledkeztél arról, hogy aki odamegy, az esetleg vissza is akar jönni.
    Meg nem számoltál a kiegészítő költségekkel, hogy ha nem pont oda megy a járat, ahova te akarod.

    Nagyjából mennyit is kéne ahhoz enni ezekben a legendásan olcsó országokban, hogy mondjuk a visszaút árát is egyenesbe hozd?

    Válasz
  20. vorosborisz 2016.12.28. at 00:07

    @cardiobascuralis 2: Mielőtt lehülyézel másokat, kérlek vedd a fáradságot és tanulj meg szöveget értelmezni. A bejegyzésben szereplő keresés retúrjegyre szól, amiben benne van a visszaút is. Valamint még egyszer elmondom, hogy amit te kiegészítő költségnek nevezel, azt szerintem az utazás összköltségeként illene nézni (ugyanis a repülést megszakítjuk egy teljes nappal, és így van egy teljes napunk Hongkongban, ami nem repülés). Egyébként meg mindenhol ki lehet jönni olcsón, ez csak hozzáállás kérdése.

    Válasz
  21. ComLo 2016.12.28. at 06:50

    @vorosborisz: Azt nem győzöm hangsúlyozni, hogy a rengeteg “kétszer voltunk Phuketon’ megírom az egyszerű népnek hogyan utazzon DK Ázsiába” postokkal ellentétben, ezen tényleg érződik hogy értesz hozzá, gratula az egészért, mégegyszer.

    Nálam a kézipoggyászos felvetés alapvetően azért volt, mert elég élesen elválik a legacy-s, és a fapados kézipoggyász használatom. Legacy-n sosem nézték se a súlyát, se a méretét, se a számát, és még a feladott böröndben is lehet pár kiló plusz. Amikor jövök ki DK Ázsiába (vagy haza, már nem is tudom hogy mondjam 🙂 ), akkor mindig telepakolt böröndökkel jövök, és “hozom az ellátmányt”. nyilván aki csak nyaralni megy, annak ez lehet más, de visszafelé pl ott is megnőhet a csomagok súlya. Ezzel szemben, fapadosnál minden centire, plusz kilóra oda kell figyelni, mert ha para van, akkor fizetni kell, és sokat. És mondom, elöttem már szívoztak Air Asia-n, és olyan is volt, hogy valakire rászoltak, hogy a csomagot laptoppal együtt tegye csak a mérlegre.

    Amit még sokan említenek, az a másik városban töltött plusz éjszaka ára. Amit meg lehet nem túl olcsón úszni, de a nagy átszállóvárosok jellemzően azért elég drágák, és a legolcsóbb szállodák szinvonala … nem túl jó. Plusz ami lényeges még, hogy a reptér-város, város-reptér utazás, általában elég drága.

    Én is nagyon sokat fontolgattam és számolgattam azt amit te írsz. Az is tény, hogyha inem smered az átszálló várost, akkor az hogy ott plusz napot tölts el, már vonzó lehet, nálunk ez nem áll fent. Mindenesetre, nekem mindig az jött ki, hogy a BP-valami nagy HUB-onnan fapadossal tovább megoldás, majdnem annyi, vagy kicsivel kevesebbe jött ki, mint a végig legacy-val utazás, és ha azt is a másik oldalra teszed, hogy ott végig jó minőségben, biztonságban, kényelemben utazol végig akkor szerintem nem éri meg, még akár a plusz pár 10e Ft-ot sem. És a sluszpoén, hogyha eléggé előre gondolkozik az ember, és kifog egy akciót, akkor még ennél a hibrid megoldásnál is olcsóbban hozhatja ki az egész utat legacy-val.

    Válasz
  22. vorosborisz 2016.12.28. at 13:41

    @ComLo: Köszi a kedves szavakat!
    Abszolút egyetértek minden szavaddal, tényleg más a szitu, ha bőrönddel utazunk. A poszt ötlete amúgy onnan jött, hogy egyrészt az index fórumának több topikjában, másrészt saját környezetemben is sokat láttam az utóbbi időben, hogy valaki csak közvetlen repülőjegyben gondolkodik, és ha az drága, akkor le is mond az egész utazásról. Ergo nekem ebből az jött le, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy egy megállót beiktatva is jó lehet repülni, még ha ez sokszor némi kényelmetlenséggel is jár. Nekem két rokonom tavaly utazott Kuala Lumpuron keresztül a Fülöp-szigetekre (Kalibo-ba), bőrönddel, és még Kuala Lumpurban egy éjszakát eltöltve is kb. 25 ezer forinttal lett olcsóbb a két jegy és még láttak valamennyit Kuala Lumpurból is. De persze ez is hozzáállás kérdése, úgy gondolom mindeki el tudja dönteni, hogy megéri-e neki a kis spórolás, esetleg érdekli-e az átszálló város vagy sem. Arról nem is beszélve, hogy sokszor ki lehet fogni olyan jegyeket, amikkel nem kell az adott városban éjszakázni, sőt a reptérről sem kell kimenni. A lényeg, hogy sokszor lehet jó alternatíva fapadossal kombinálva utazni.

    Válasz
  23. Tajgetoszvagybazmeg 2017.01.11. at 20:59

    @vwxyz:
    Amennyiben? Van ennél több érved?

    Válasz
  24. zdyzs 2017.02.05. at 18:41

    @vorosborisz: Nekem az a tapasztalatom, hogy a 8-10 órás átszállás csökkenti a leginkább a repjegy árát, sokszor lényegesen jobban, mint ha átszállnál egy fapadosra. Nekem volt már olyan Európa-Ázsia jegy, ahol ugyanannál az öbölmenti légitársasánál a hat órával korábbi géppel elrepülve 25%-al olcsóbb volt a jegy. De most India-Új-Zéland viszonylatban is így spóroltunk 13%-ot. Ráadásul általában csak az egyik irányban van szívás, ezért akinek fontos az ár és kevésbé van beszorítva időben, annak nagyon érdemes megnézni a hosszú átszállásokat is. Az Emirates néha még kajakupont is ad, ha 4 óránál többet üldögélsz náluk.

    Én sem értem azokat akik ekézik a posztolót, ellentétben sok Indexre kitett bloggal tényleg van benne értelem.

    Válasz
  25. 5perc 2017.11.19. at 15:17

    Nem szoktam előre eldönteni, hova utazok, az időpont pedig általában adott, 3-7 napon belül. A párom gyakorlott repjegy kereső, szétnéz, milyen útvonalakon talál jó retúr repjegyet. Ha úgy jön ki jól, az utolsó szakaszra fapadost is bevetünk a hosszú távú járat után pár órával. Visszafelé pedig fapados, 2-3 nap városnézés, hosszú repülő út következik, így a fapados kockázat igazán minimális lesz. Összevetjük a kézipoggyász és feladható csomagméreteket, súlyokat és a szűk keresztmetszetükkel számolunk. Ellenőrizzük a transzferek ár-érték arányát és programokat nézünk. Szállást keresünk, lehetőleg ingyen lemondhatót és egy menetben végiglefoglaljuk a repülőjegyekkel egyetemben. Ha szükséges, előre kifizetjük a számolt csomagtöbbletet, ehhez pedig később tartjuk magunkat. Legutótt szerepelt az útban Air Asia is, ahol kimondottan keveset kellett fizetni a súlytöbbletért és nem is szivattak sehol.
    Ez sokszor jóval olcsóbb megoldás és vannak helyek, ahova amúgy sem visznek el a hosszútávú repülő társaságok se közvetlenül, sem sehogy, ott a fapados teljesen életképes opció.
    Mi be szoktuk vállalni a 8-11 órás átszállási időket a hosszú út alatt a nagy reptereken. A 12-15 órás repülés magában is elég fájdalmas megszakításokkal is, és meg úgyis mindegy alapon összeszorítonm a fogam.

    Válasz
  26. LebensraumamOsten 2018.05.11. at 09:15

    @balage28: Há arra gondút a cimbi, hogy a reptéren hajléktalankodjon.
    Ezek így szokták. Nekem is van ismerősöm, aki ilyen. Játssza az eszét, hogy itt járt, meg ott járt. Aztán amikor megkérdezik tőle, hogy ezt vagy azt a híres látnivalót látta-e, akkor jön a szar szöveggel, hogy őt az nem érdekli, vagy arra ő nem költ. Szánalmas! A nagy utazókirálysága arra terjed ki, hogy faszbúkon bejelentkezik a reptérről, meg dicskszik, hogy milyen kurva olcsón utazott. Arról nem dicskszik, hogy egy kukában aludt mindenhol és szart se látott. Röhejes.

    Válasz
  27. LebensraumamOsten 2018.05.11. at 09:25

    @vorosborisz: @balage28: Há arra gondút a cimbi, hogy a reptéren hajléktalankodjon.
    Ezek így szokták. Nekem is van ismerősöm, aki ilyen. Játssza az eszét, hogy itt járt, meg ott járt. Aztán amikor megkérdezik tőle, hogy ezt vagy azt a híres látnivalót látta-e, akkor jön a szar szöveggel, hogy őt az nem érdekli, vagy arra ő nem költ. Szánalmas! A nagy utazókirálysága arra terjed ki, hogy faszbúkon bejelentkezik a reptérről, meg dicskszik, hogy milyen kurva olcsón utazott. Arról nem dicskszik, hogy egy kukában aludt mindenhol és szart se látott. Röhejes.

    Válasz
  28. vorosborisz 2018.05.11. at 16:06

    @LebensraumamOsten: Feltételezem, hogy rám gondolsz, úgyhogy mielőtt hülyeségeket írsz, ajánlom, hogy olvass bele a blog többi írásába is és akkor látod, hogy a repülőtereken kívül milyen helyeket néztem még meg magamnak.

    Válasz

Nyomj egy kommentet!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük